28 Mayıs 2011 Cumartesi

HTC Dream t-mobile G1 acilis ekraninda takili kalmak

Bu hafta kendime GPS almaya karar verdim uzun yoculuklarda cok isime yariyor. Eskiden PDA cihazim vardi GPS olarak iQue 3600 cok eskidi ve 1 kilodan fazla oldugu icin elimden cikarttim. Normal bir GPS alacaktim modellere bakarken wifi destekleyen model gordum bu ozellikte olsun su ozellikte olsun derken arama yapinca karsima HTC nin android li telefonu cikti :) neden olmasin aslinda iyi fikir dedim, ustelik GPS'ten de ucuza geldi



Aldigim model t-mobile G1 Amerika t-mobile icin HTC'nin yaptigi model.
Telefonu actim yazilar cizgiler filan ondan sonra hosgeldin ekrani ve kullanici adi sifre istedi. Hersey guzel ama wireless'i acmama izin vermiyor :(
Hemen baska bir firmanin kartini taktim ve telefonu actim SIM Code soruyor yine olmadi.
Ne yaparsam yapayim ne WIFI acabiliyorum ne baska kartla acabiliyorum illa bana t-mobile hat ile telefonu ac diye inat etti. Simdi size anlatacagim bu yolla telefonu actim. (ceviri ve alinti) bu yazilarin orijinali bu sitededir kabaca cevirdim umarim isinizi gorur (resimleri aktaramadim)
http://androidforums.com/g1-support/6564-activate-stock-g1-over-wifi.html


Lazim olanlar

1x takili kalmis G1 (cupcake yani original hali)
1x USB cable
1x SD card, en az 128MB

Dosyalar
Imaj dosyasi surumu RC29 dusurmek icin,
download here
ADB yazilimlari (tavsiyem direkt google ile aratip kendi sitesinden indirin)
Linux Download
Mac Download
Windows Download
Yalnizca Windows:
AdbWinApi.dll, place in same folder as ADB.exe
Windows Drivers for Android (Tested on XP/Win7 only)

----
1. SD kartinizi FAT32 olacak sekilde formatlayin ve DREAIMG.nbh direkt icine atin (herhangi bir dizine koymayin veya zipli ise cikartin oyle atin)
2. telefonu kapatip karti icine takin
3. kamera tusuna basili tutarken telefonu acmaya basin
3a. renkli bir ekran gelecek (gokkusagi) sonra hemen gri bir ekran (belki degisik bir renkte olabilir)
3b. ekranda su yaziyi goreceksiniz "Press power button to start update image".
3c. acma tusuna basin
3d. bu islemin tamamen bitmesini bekleyin, islemi engelleyecek bir sey yapmayin
4. telefon yeniden baslatin
ADB hazirsa telefonunuzun suruculerini yukleyin

Simdi sistemi RC29 a cevirdik ve sploit aktif oldu yani artik terminal kullanilabilir. (terminal islem yapmaniza izin veren kod sistemidir)
Until I tell you to later on, do not touch the screen for any reason. During the rollback process the screen has turned into hot lava and will burn your hand if you touch it. If you can't resist, and touch the screen not only will you be sans one digit but you get to reboot your phone and start over.

Simdi sirasiyla telefonu actiktan sonra emergency calls (acil aramalar uzerindeyken enter a basin)
5. ekrana tirnak icinde yazani yazin "reboot" ve enter'a basin (bu sirada rakamlar cikacak)
5a. eger telefonunuz yeniden basladiysa hersey su ana kadar dogru demektir
6. We're back to the last screen.
7. USB kablo ile telefonu baglayin
8. reboot dogru yazdiginizdan emin olun deneyin belki yanlis yazmissinizdir neyse devam
9. tekrar enter ve tirnak icinde yazani yazin "setprop persist.service.adb.enable 1"  entera basin
9b. eger hersey dogruysa ekranda sunlari goreceksiniz "cannot dial 7387767 7377478.7378423.232.362253 1, it's not an emergency number. This is a good thing, we hope.
10. telefonu birakin
11. simdi ADB yi calistirin bilgisayardan
12. adb yazinca bir suru bilgi goreceksiniz
13. tirnak icinde yazani yazin "adb devices" enter a basin
13a. sunlari goreceksiniz
<resim>
13b. eger sadece bu yazi cikarda altinda birsey cikmazsa tekrar 8. adimdan baslayin "list of devices 
13c. tirnak icindekini yazin "adb shell"
14. bu satiri terminalin icine kopyalayip yapistirin "am start -a android.intent.action.MAIN -n com.android.settings/.Settings"
15. kopyala yapistir ile yapmaniz siddetle tavsiye edilir

16. simdi telefondan "Wireless Controls" secin
17. simdi buradasiniz

18. wifi settings e tiklayin ve buradasiniz

19. wifi yi acin ve ayarlayin gerekli ag ayarlarini yapin
20. geri tusuna basin geri donmek icin
21. normal ayarlamaya devam edin

hersey yolundaysa bunu goreceksiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder