14 Eylül 2012 Cuma

SelftSat Çanak Anten


SelfSat nedir ?
SelfSat bir tür çanak antendir. Tek farkı gördüğünüz gibi şeklidir, normal çanaklar yuvarlak biçimdeyken bu kapalı duran bir tavla boyuntundadır.





Neden SelfSat ? Benim için iki sebebi var
1. Yurt dışında bazen evlerin balkon, pencere ve çatılarına uydu takılmasına izin verilmiyor.
2. Dışardan farkdilmesi zor ve çanak anten gibi kötü bir görünümü yok.

Avantajları: Görünümü güzel, hafif, daha küçük
Dezavantajı: 65cm antene eşdeğer tutuluyor yani daha büyük bir çanağa ihtiyacınız varsa size uygun değil.

Konu mankeni
Benim kullandığım model SelfSat H30D-1 tek lnb çıkışlı 3. Jenerasyon üretim
2012 yılında en üst modeli bu.
Bu arada H30D-2 iki cikisli ve H30D-4 ise 4 cikisli artik size lazim olani gore alirsiniz.

Ne yapıyoruz
Ben Offenbach/Almanya'da TürkSat 3A'yı izlemek istiyorum ve evimin yanlızca arka penceresi TürkSat uydusuna bakıyor bu yüzden ben pencereye monte etmek zorundayım.




Uydunun yönünü belirlemek
http://www.dishpointer.com/ bu siteye girip yukardaki alana açik adresimi yazip listeden 42 E TurkSat'i sectim. Sizde aynı şekilde kendi adresinizi yazıp hangi uyduya bakmak istiyorsanız listeden seçin uydu görünümü ile harita üzerinde çanağın bakması gereken yönü bir çizgi halinde göreceksiniz.




Çanağın Pencereye Kurulumu

Internette bir kaç pencereye bağlama yöntemi gördüm ve bunları denedim, ama benim evimde eski pencerelerden var ve kalınlıkları yaklaşık 15cm bu yüzden sinekligin takıldığı çerçeveden dışarı çıkamıyorum çünkü pencere çıkıyor oradan.

Benim yöntem ise 2 minik delik gerektiriyor. Malzemeleri inşaat malzemeleri veya büyük alışveriş merkezlerinde çok rahat bulabilirsiniz.

Sadece resimde gördüğünüz bu uzun dişli vida gerekiyor ve 2 adet somun + civata..

uzun vida (4mm tam çapı)
2 civata + 2 somun



Daha sonra bu sekilde büküyoruz (tam deliklerin hizasınca)
Bükme işlemi biraz dikkat ve iki adet pense gerektiriyor eğer çok dik bükereseniz kırabilirsiniz çok geniş bükersenizde çerçeveden çıkacaktır.
Bu işlemi yaparken civata girecek uçlara pense ile zarar vermemek için eski bir bez kullanabilirsiniz. Bükme işlemini çok hızlı yapmayın


Sonra çerçevenin dışına taşırmayacak şekilde iki adet 4mm ile pencenin çevçevesini çanağın dirsek delikleri hizasında deliyoruz.


Bittikten sonra bu şekilde görülmeli dışardan


Çanağın tüm ağarlığı pencereye binmesin hem de daha sabit olsun diye bu şekilde bir destek ekledim.


Son olarak çanağımız uyduya çevirdikten sonra sağa veya sola doğru çanağımızı dönderiyoruz.


Benim çanağın tam bitmiş hali boyle

Bu da yaptığım başka bir kurulum

Son not pencerenin gectigi yerden kağıt kablo tabir edilen uzatmadan alip pencerenin altindan gecirebilirsiniz.

Ben de ShowTV ve ATV acik havada %60 cekiyor. Benim receiver eski elle girmek gerekiyor TP icin ben sadece 2 adet girdim ve su anda 224 tane kanal gozukuyor listemde.

4 yorum:

  1. selfsat h21d4 mü selfsat h30d4 modelimi daha iyi? hangisi daha çok çekiyor sizce?

    YanıtlaSil
  2. Ben almanya da Hessen eyaletinde yaşıyorum. Bu sorun bende de var ve bağlamak istiyorum selfsat. Ama çekim kalitesi nasıl olur kaç tane Türk kanalı olur..

    YanıtlaSil
  3. Türksat 3A içinde toplam 224 tv kanalı buldum ben, bunların içinde bütün büyük kanallar var yabancı ve satış kanallarıda çıkıyor ama sonuç tatminkar en zor kanallar Show ve ATV onlarıda hava kötü değilse çekiyor. Zaten yazının en sonunda yazıyordu aslında sorunun cevabı buraya yeniden yazmış oldum :)

    YanıtlaSil