17 Temmuz 2013 Çarşamba

Delta Printer 1 - Giriş

Delta printer yapı itibariyle açılı kollar ile çalışan robot yazıcıdır.

Ben arduino ve micro servo ile bu projeyi yapmayı deneceyeceğim, adım adım burada yayınlamayı düşünüyorum böylece ilerlemesini, hatalarımı ve tecrübelerimi buradan paylaşacağım.



Malzemeler:
Bu adımda Breadboard üzerine Arduino Duemılanove ve 4x SG90 mikro servo motor kullanarak ilk hareket denemeleri yapacağım.

Devre ve elemanlarla ilgili olarak. Bu küçük motorlar besleme hariç tek bir bağlantı ile konum bilgilerini arduino'dan alıyorlar Yani 3 kablodan teki artı teki eksi ve diğeri data.. Tüm motların elektrik yükü başka bir güç kaynağından geliyor burada 9v pil olarak gösterdiğim yere ben de ayarlı adaptör vardı 6V olarak bağladığımda sorunsuz çalıştı. Siz de benzeri bir çözüm bulabilirsiniz.



Prensip şemasını aynı şekilde bağlandıktan sonra aşağıda verdiği kodları yüklerseniz servo motorların hepsinin aynı anda hareket ettiğini göreceksiniz. Tavsiyem bir motoru bağlayıp çalıştırdıktan sonra sırayla diğer motorlarıda bağlayıp öyle devam edin..

Kaynak kodu




#include <Servo.h>


Servo servo1;
Servo servo2;
Servo servo3;
//veya Servo servos[3];

int pos1 = 0;


void setup()
{
  servo1.attach(9);
  servo2.attach(10);
  servo3.attach(11);
}


void loop()
{
  for(pos1 = 0; pos1 < 130; pos1 += 10)  // goes from 0 degrees to 180 degrees 
  {
      servo1.write(pos1);
      servo2.write(pos1);
      servo3.write(pos1);
      servo4.write(pos1);
      delay(200);


  } 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder