29 Mart 2014 Cumartesi

Reprap, Mendel 90 ve GCode Interpreter

Stepper olarak 28byj seçtikten sonra kendime bir platform arayışına girdim. Baktığım bir çok model içerisinde reprap, mendel 90,gcode interpreter en çok hoşuma gidenler oldu.

1- Reprap ne ?

Reprap bir topluluk ve 3 boyutlu yazıcılar ve buna bağlı tüm ekipmanları geliştirien, araştıran akıllı çocukların oluşturduğu ve açık bir proje. Yani ücret ve telif derdi yok. Bu arada bu site tamemen İngilizce bugüne kadar neden Türkçe'ye çevirilmemiş hayret ettim ve siteyi Türkçe'ye ilk çevirisini yaptım (reprap.org/Translation).. Açılışı ben yaptım gerisi gelenlere ait olsun.

2- Mendel 90 ne ?
Reprap içerisinde bir çok yazıcı barındıyor. Hepsi farklı ve avantajları ayrı. Mendel 90, mendel modelinin geliştirilmiş halinin adı. Yapımı bana en basit gelen buydu (mendel de yapısal yanal salınım problemi var)

3- GCode Interpreter ne ?
RepRap topluluğunun gcode'ları okumak ve yazdırmak için kullandığı arduino yazılımı. Yani bu yazılım yazıcıyı yönlendiriyor.

4- Üç Boyutlu yazıcı nedir ile en iyi kaynak için muhakkak bu sayfayı okuyun, tüm temel bilgiler burada mevcut ve Türkçe

http://reprap.org/wiki/RepRap/tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder