29 Mart 2014 Cumartesi

28BYJ-48 ve ULN2003 stepper motor ve sürücü devresi

28BYJ-48 stepper motor ve ULN2003 sürücü ile devam etmeye karar verdim. Neden ?

Artılar:

+Bu stepper motorlar sürücü devresi ile geliyor.(opsiyonel)
+Ardunio ile tam uyumlu
+5v ve 12v ek besleme uçları var (ben denemelerimde çoğu zaman direkt Ardunio'dan besledim.)
+Çok ucuz
+Küçük işler için yeterince güç verebiliyor.
+Devresi basit, 4 ucu ve 2 beslemesi var
+5v ile zorlanmadan çalışırlarsa soğutma gereği yok
+Kaynak ve örnek çok

Eksiler:
- Çok yavaş kalıyor
- Zorlanırsa hemen durabiliyor
- 360° tam vermiyor
- Bazı aldığım ULN2003 sürücü devrelerinde kondansatörü iptal etmek veya entegreyi değiştirmek durumunda kaldım, bazı serileri bu şekilde geliyor)




28BYJ iç yapısında minik bir stepper var ve buna bağlı dişliler ile güç elde ediliyor ama tam 360° değerini vermiyor




sürücü devresi led ile daha etkileşimli hale getirilmiş. +- uçları ile ek beslemeyi sağlıyoruz. (resimde gördüğünüz entegre ve jumper arasında kalan mercimek kondansatörü çıkarttım)

Hazır kütüphaneden 28byj arduino kodları


#include <Stepper.h>
#define STEPS 100 //Bir turdaki adım sayısı


Stepper small_stepper(STEPS, 8, 9, 10, 11);  //arduinoya bağlı pinler ters olması problem değil terse döner sadece
int Steps2Take;
void setup() 
{
// motor hızı
small_stepper.setSpeed(200);
}

void loop() // sürekli döngü
{
  
    // saat yönünde dönüş
    small_stepper.setSpeed(100);
    Steps2Take = 800;
    small_stepper.step(Steps2Take);
    delay(2000);

    // saat yönünün tersinde dönüş
    small_stepper.setSpeed(200);
    Steps2Take = -800;
    small_stepper.step(Steps2Take);
    delay(2000);


}

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder