25 Temmuz 2013 Perşembe

Delta Printer 5 - Ilk izlenim

Artılar
SG90 servo motorlar bana 6v 500mA adaptör besleme ile bu konuda problem çıkartmadılar ve gayet hızlı çalışıyorlar. Açı aralıkları doğru ayarlanırsa (kullandığım ölçüler ile) delta yazıcı için yetiyor.

Eksiler

Şu ana kadar kullandığım malzemeler yapı olarak çok hafifti (pipet ve tahta çubuklar) robotun tamamlanmış halinde alüminyum kullanmayı düşünüyorum. Problem servoların gücü şu haliyle zar zor yetiyor. Cep telefonumu koyduğumda (180gr) maalesef kollar taşıyamadılar ve aynı zamanda yeterince hassas değiller.

Sonraki adımlar
Benim bu seride ve sitedeki amacım hem bildiklerimi paylaşmak hem de evde olabildiğince ucuz  ve kolay bir 3 boyutlu yazıcı üretmeye çalışmak. Ve sanırım yanlış yoldadım... :) yabancı bir atasözü benim tecrübem sizi paradan ve zamandan tasarruf ettirir der.

Yabancı forumlarda (maalesef Türkçe kaynak yok) uzun uzun okuduğum kadarıyla rc servo hobi motorlarını kimse bu 3 boyutlu yazıcı için önermiyor ama farklı işler için ideal olduğu kanaatindeyim.

Bir sonraki denememi 28BYJ-48 stepper motorlar ile yapacağım. Bu motorlar hem çok ucuz hem de çok basit.

Devamı gelecek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder