22 Ağustos 2013 Perşembe

Delta Printer ne oldu ?

Diğer yazılarımda da belittiğim gibi maalesef Delta Printer bu ucuz servolar ile olacak gibi değildi.
Servolar hem çok güçsüz, çok boşluklu ve tutarsız hareket ediyorlar. Bir de delta yazıcının programlama kısmı çok karışık geliyor ben matematik dahisi değilim..



Yeni deneme için yaklaşık 1 ay önce şunları siparişi vermiştim.
1x Arduino 2560
3x 28BYJ-48
3x ULN2003
5x SN7544

Arduino Uno maalesef 14 dijital port ve 32KB hafıza ile yetersiz gelmeye başlamıştı. Bu yeni bord hem hızlı hem 256KB hem de 54 dijital port var. Yani çok kullanışlı üstelik çok ucuz.

28BYJ bulabildiğim en ucuz step motorlardı, arduino kit için ULN2003 bağlantısı yapılmış olarak geliyor.

Şimdilik Reprap G code interpreter ile denemeler yapıyorum maalesef Çin'den gelen stepper motorlardan birinin entegresı birinin devresi uyumsuzmuş bunu anlamam 1 haftama mal oldu hatayı hep başka yerde aradım :( o yüzden dikkat edin.

Şimdilik X ve Y stepperler 28BYJ ile doğru çalıştırmayı başardım ama biraz daha zorlamam gerekiyor motor boşluklarını ve tutarlılıklarını ölçmem gerekecek.

Apartmanın önünde püskürtmeli bir yazıcı buldum elimde de eski bir tarayıcım vardı onlardan da birşeyler çıkartabilirim belki.

Şimdilik bu kadar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder